Jak se tam dostat: Moje 8týdenní výzva k mikroadventuře

{h1}

'[Adventure] je stav mysli, duch zkoušení něčeho nového a opuštění vaší komfortní zóny.' Dobrodružství je o nadšení, ambicích, otevřenosti a zvědavosti ... „dobrodružství“ není jen přechod pouště a výstup na hory; dobrodružství lze nalézt všude, každý den a je jen na nás, abychom ho našli. “ –Alastair Humphreys,Microadventures

Máte chuť na další dobrodružství ve svém životě?

Chcete se dostat ven a prozkoumat více, ale nemáte čas ani peníze na podniknutí velké expedice, která brázdí zeměkouli?

Možná ve vás tato touha vyvolala pocit frustrace a zaseknutí.

Pokud to zní jako vy, dovolte mi navrhnout objetí mikroadventury.

Pojem „mikroadventura“ vytvořil Alastair Humphreys, skutečný dobrodruh s hlavním městem A. Humphreys projížděl na kole po celém světě, procházel se po Indii a vesloval přes Atlantický oceán. A všiml si, že kdykoli mluvil o těchto cestách, posluchačům se v jejich očích objevil výraz úžasu a závisti a moudře vyjádřili, jak si přejí, aby se mohli vydat na podobná velkolepá dobrodružství. Po tomto přiznání vždy následoval seznam výmluv, proč takové expedice nebyly na kartách-budoucí dobrodruzi žili na předměstí a ve městech, měli zaměstnání a děti a neměli dostatek peněz, času na dovolenou atd.

Humphreys byl soucitný; rozuměl tomujepro normální lidi je těžké vzít si čtyři roky na jízdu kolem světa. Přesto pevně věřil, že lidé ze všech procházek by měli ve svém životě pěstovat ducha dobrodružství.

Aby se vypořádal s tímto dilematem, rozhodl se podniknout experiment: rok by hledal krátká, jednoduchá a levná dobrodružství na místě, které není známé divokou krajinou - ve své domovské Anglii. Místo toho, aby se vydal na zapojené, vzdálené expedice, pravidelně podnikal „mikroadventury“-malé výlety, které narážely přímo na hranici toho, co by se dalo nazvat dobrodružstvím, ale stále si zachovalo zábavu, vzrušení, únik a výzva spojená s podstatou skutečných dobrodružství.

Humphreys chtěl překonat zdánlivé bariéry a výmluvy, které lidé dávali za nedostatek dobrodružství v jejich životě; chtěl ukázat, že dobrodružství je možné zažít v blízkosti domova, vejít se do rozvrhu 9–5 a nevyžaduje hromady peněz, spoustu vybavení ani speciální školení.

Muž na voru plujícím v řece.

Obrázek zAlastair Humphreys

Za tímto účelem se vydal na víkendové výlety na horských kolech, vyjel metrem na náhodné kousky krajiny, kde spal na zemi nebo na kopci, vzal dvoudenní jízdu na kole po pobřeží, plaval a utábořil se v řece Temže, vylezl na některé místní hory, zaléval malou vodní cestu poblíž Walesu a vyrazil na výlet do malých oblastí divočiny. Některá jeho dobrodružství byla delší a náročnější, jiná jednodušší; jednou se jednoduše stočil do spacáku na zahradě před zadními vrátky a spal noc na svém dvoře.

Na konci svého roku mikroadventů Humphreys dospěl k závěru, že jeho malé expedice nabalovaly velký úder, takže se cítil omlazený a znovu rozdmýchal svého chlapeckého ducha. Myslí si, že všichni ostatní také potřebují pravidelné dávky mikroadventů.

Rozhodl jsem se tedy pustit se do vlastního experimentu s mikroadventurou.

Moje 8týdenní výzva k mikroadventuře

'[Microadventures are] pro ctižádostivé dobrodruhy, kteří hledají sebevědomí pro zahájení větších projektů, stejně jako pro zkušené dobrodruhy, kteří se chtějí dozvědět více o své místní oblasti nebo se škrábat mezi dobrodružstvími mezi velkými výlety. Je to pro lidi se skutečným zaměstnáním a skutečným životem, s pár dětmi a kočkou. Je to pro lidi, kteří rádi čtou o dobrodružství, touží po dobrodružství, ale kteří si myslí, že jsou příliš zaneprázdněni, příliš staří, příliš tlustí nebo příliš urbanizovaní, aby se mohli dostat ven a udělat to. “ –AH

Humphreys napsal knihu o magii malých expedic, která se přirozeně jmenovalaMicroadventures. Několik lidí mi to doporučilo a letos na jaře jsem si konečně objednal kopii a dal ji přečíst. Bylo to úžasně inspirativní a zdálo se mi jasné, že stát se mikroadventářem je něco, co jsem já a moje rodina opravdu potřeboval vyzkoušet.

Pokud jde o dobrodružství, rodina McKayových možná není na světě nejhorší - s Kate jsme chodili s dětmi na procházky do přírody a na pikniky a několikrát do roka se pokoušíme vyrazit do kempu, občas podniknout překážkové závody a vyrazit na dovolenou. místa, která nabízejí spoustu venkovní rekreace.

Přesto častěji než jindy jsou naše velké výlety o víkendech na Panera Bread and Target.

Ach, měl jsem obvyklé výmluvy: Jsem svou prací pohlcen, příležitosti Oklahomy pro dobrodružství v divočině nejsou nic, o čem by se dalo psát domů, a je těžké se dostat ven a dělat věci s jedním a čtyřletým dítětem. Jen plavání našich tyků se zdá být zapojenou expedicí samo o sobě, zahrnující spoustu vybavení a koordinace.

Také nemohu říci, že moje situace vedla k akutnímu neklidu, ani k pocitu života v tichém zoufalství; Jsem temperamentem něco jako domácí člověk, který má rád klid a obyčejnost.

Ale trochu víc mě svrbělo, než jsem prožíval. Když máte děti, váš život prochází přirozeným stahováním, kdy máte sklon zjednodušit si rozvrh a více se potloukat v domácí jeskyni. Ale toto zúžení trvalo příliš dlouho a změnilo se v příliš mnoho stagnující rutiny. Když máte s manželkou děti, musíte se naučit, jak se světem orientovat jinak - pohybovat se a fungovat jako jednotka, a já měl pocit, že McKaysové toto umění ještě neovládali.

Takže abych se poškrábal na svědění, aby se děti dostaly ven, pro které chci vštěpovat lásku k přírodě, a abych uspokojil Kate, která vždy usiluje o dobrý výlet, rozhodl jsem se vést naši vlčí smečku 8 týdnů výzva mikroadventury. Každý týden jsem já a obvykle celá rodina podnikli jednu malou expedici.

Humphreys říká, že vás dobrodružství musí vyvést z vaší komfortní zóny, a já jsem usoudil, že to bylo ve můj prospěch; ta moje už byla tak vysoko, že by to moc trvalo, abych se dostal mimo ni!

Co jsme udělali:

'I na vašem dvorku jsou nová dobrodružství, nové památky, nové perspektivy: stačí vynaložit malé úsilí, abyste je mohli objevit.' –AH

1. týden: Kempování a turistika v pohoří Ouachita

Kempování v lese.Abych tuto výzvu odstartoval, napadlo mě, že uděláme něco trochu většího. A tak jsme se s Kate rozhodli podniknout dvoudenní kempování v horách Ouachita. Pouhé dvě hodiny jihovýchodně od Tulsy najdete celou další krajinu zvlněných zelených kopců a hor. Když se tam dostanete, těžko uvěříte, že jste stále v Oklahomě.

V této oblasti jsme předtím tábořili, ale nikdy ne u krásného Cedarského jezera, kde jsme si v pondělí večer postavili stan (v týdnu vždy stanujeme, abychom se vyhnuli davům). Na pořadu dne na další den byla také nová túra: stezka Jarní zloděj koní. Jak bychom zjistili, stezka je místy trochu zhruba udržovaná, ale nádherně osamělá; celou cestu jsme neviděli jinou duši, přesně tak se nám to líbí.

Smyčka má mít asi 13 mil, ale podařilo se nám zabloudit a skončili jsme asi 18. Na konci jsme byli horcí, bez vody, docela žízniví a obávali jsme se, že se nevrátíme před setměním. Ale narazili jsme do tábora, právě když zapadalo slunce, unavení, ale spokojení.

Celkově to byl skvělý, omlazující čas a my jsme se naučili důležitou lekci o tom, jak si na výlety dát dostatek vody!

Bylo to dobré malé dobrodružství; ale plánovali jsme, že zbývající expedice budou ještě mikro a blíže k domovu.

2. týden: Spaní na dvorku s Gusem

Chlapec kempuje na dvorku Dům na stromě.

Humphreys tvrdí, že dobrodružství můžete najít na svém vlastním dvorku, a myslí to doslova!

Gus se dostává do věku, kdy by ho bavilo tábořit, a já jsem usoudil, že prvním krokem k tomu, aby mu bylo příjemné spát venku, by bylo spát venku na našem dvoře. Měl jsem v úmyslu na chvíli přespat takového otce/syna; výzva mikroadventury mě přiměla, abych to konečně udělal. Zajímalo by mě, jak se k tomu postaví - bude se divit nočním zvukům a bude celou noc házet a otáčet se, nebo se bude chtít vrátit dovnitř?

Rozhodli jsme se založit „tábor“ v malém půdním domku na stromě připojeném k naší houpačce. Byla to správná velikost pro dvakrát široký spací pytel, který bychom sdíleli. Vytáhli jsme nějaké baterky a knihy a chvíli jsme si povídali a četli příběhy, než jsme se na noc otočili.

Gus? Byl venku jako světlo a spal jako skála celou noc. Ukázalo se, že jsem ten, kdo hází a otáčí! Když veverky prolézávaly listím a letěla nad nimi letadla, bylo tam překvapivě hlasitě.

Ale záchvěv únavy, který jsem druhý den zažil, stál za to; Gus miloval náš campout a nemohl se dočkat, až to udělá znovu.

'Abyste měli dobrodružství, neměli byste žít v krásné divočině.' Moje mikroadventury se odehrávají na normálních místech pro normální lidi. “ –AH

3. týden: Návštěva Modré velryby

Obří modrá velrybí betonová socha v Oklahomě.

Jednou z věcí, které mi trochu ztížily 8týdenní výzvu, byl rekordní déšť, který OK přijal v květnu. Zdálo se, že v ten měsíc pršelo téměř každý den, což někdy zmařilo naše plány.

Při jedné takové příležitosti jsme doufali, že si s dětmi uděláme malý místní výlet a uděláme si piknik. Stříleli jsme za to, že jsme to provedli během okna, když mělo na pár hodin přestat pršet. Věděli jsme, že půda bude mokrá, ale mysleli jsme si, že bychom mohli jíst pod holým pavilonem umístěným na čele stezky. Ale když jsme se tam dostali, chodník byla obrovská louže. Čas na plán B.

Měli jsme asi 2 hodiny před spaním dětí a v hlavě jsme se snažili vymyslet další mikroadventuru, kterou bychom mohli udělat s malým časem a minimálním plánováním. Najednou mi to došlo: Modrá velryba z Catoosy.

Modrá velryba je obří betonová stavba, která se nachází na okraji rybníka podél historické trasy 66. Postavena v 70. letech soukromým občanem jako dárek k výročí jeho manželky, stala se oblíbenou veřejnou silniční atrakcí a mezníkem v Oklahomě.

Ačkoli jsem téměř celý svůj život žil v OK, nikdy jsem velrybu neviděl. Vždy jsem si představoval, že je to opravdu daleko. Když jsem ale vytáhl směr, byl jsem překvapen a potěšen, když jsem si uvědomil, že je to jen asi 25 minut od našeho domu.

Všichni jsme tedy nasedli do auta a vyrazili ven. Bylo to docela zábavné vidět. Děti si skvěle užily prohlídku vnitřku velryby a na břehu rybníka se pořádně zabahnily (které podporujeme!).Byl to jen malý výlet, ale nesmírně příjemný.

'Ačkoli většina z nás žije v dezinfikovaných, suburbanizovaných,Metro-máme -li svět, můžeme z něj stále snadno uniknout, kdykoli potřebujeme cítit déšť, který nám fouká na tváře a kvílí na Měsíc. “ –AH

4. týden: Rucking in the Woods

Pro mikroadventuru tohoto týdne jsem nechal věci opravdu jednoduché. Obvykle cvičím téměř všechny své tréninky uvnitř v tělocvičně, a tak jsem se rozhodl to změnit a jít do lesa.

Zamířil jsem k Turkey Mountain, což je asi 15 minut od mého domu. Je to opravdu více velký kopec než hora, ale tato městská divočina v srdci Tulsy se pyšní 300 akry a několika desítkami kilometrů stezek. Je to skutečný klenot.

Vrhl jsem se na svéBalíček GoRuckspolu se 40 liber cihel, na které jsem použilminulé výzvy GoRucka strávil hodinu kopytami na stezkách. Zjistil jsem, že ten výlet ve mně zanechal klidnější a osvěženější než mé obvyklé cvičení s fluorescenčním osvětlením.

'Dokonceiluzedivokosti, ty malé zapomenuté kapsy vymačkané za vaším městem, mohou osvěžit duši. “ –AH

5. týden: Rybaření s Gusem a dědou

Mladý chlapec loví s dědou na jezeře s udicí.

Humphreys radí těm, kteří pracují na 9-5, aby více ze svých 5-9. Je velmi snadné se dostat domů z kanceláře, jíst večeři a pak se motat po domě až do noci před spaním. Tento týden jsem se tedy rozhodl, že uděláme něco s večerními hodinami.

Měl jsem v plánu chytat Guse, ale byl to obzvláště deštivý týden a víkend vypadal víc stejně. Ale zrovna když můj pracovní den skončil v pátek večer, obloha se na chvíli vyjasnila a já si řekl: „Dobře, jdeme hned na ryby.“ 'Právě teď?' Zeptal se Gus, nezvyklý na to, že jeho otec projevoval spontánnost. 'Ano, právě teď.'

Než jsme odešli, zeptal jsem se Kateinho otce, jestli chce přijít, protože také rád rybaří, a také ukázal určitou překvapivou spontánnost, když se rozhodl doprovázet nás.

Celý klan McKayů plus Jaju (fonetický překlad polského slova pro dědečka) zamířil k jezeru Bixhoma, malému jezeru asi 30 minut od mého domu. Nikdy jsem tam nebyl a ukázalo se, že to bylo docela bukolické. Je to jedno z těch míst, kde, i když jste právě ujeli pár kilometrů za město, máte pocit, jako byste opravdu cestovali někam jinam.

Kate dala Scouta do turistického balíčku a šla prozkoumávat okolí, zatímco chlapci šli lovit ryby. Bohužel, nikdo nebyl kousnut, ale všichni jsme si opravdu užívali, že jsme venku a sledovali, jak slunce zapadá na vodu.

'I malé lesy a lesy se cítí být vzdáleny světu.' Jsou téměř samostatnou, paralelní doménou; jako vstup do Narnie nebo říše divů. “ –AH

6. týden: Noční výlet

Muž turistika rucking přes bahnitou řeku.

Tělocvična, do které Kate a já chodíme, poskytuje pravidelný „Parents Night Out“, kde můžete své děti v pátek večer na pár hodin vysadit s péčí o děti. Čas od času tyto PNO využíváme, obvykle si jdeme na chvilku zajít na jídlo a procházet knihkupectví.

Tentokrát jsme se však rozhodli proměnit datum v noc v mikroadventuru. Poté, co jsme děti vysadili v tělocvičně, jsme jeli nahoru na Turkey Mountain. Déšť byl stále neúprosný a my jsme snědli piknikovou večeři na zadních dveřích našeho auta, protože země byla nasycená.

Turkey Mountain má několik populárních stezek, které začínají na parkovišti před stezkou, a my jsme je hodně udělali. Tentokrát jsme se rozhodli jít po stezce, která je trochu víc mimo cestu, kterou jsme nikdy předtím nechodili.

Déšť proměnil stezky v malé potoky. Zpočátku jsme se snažili vyhnout se krokům přímo v bahně a vodě, ale to se ukázalo jako nemožné a pro stezky to stejně není dobré. A tak jsme rezignovali na večerní splish splies sphere small creek, což se ve skutečnosti ukázalo jako docela zábava. Nohavice se nám zablátily a prosákly, a když jsme vyzvedli děti, dohodli jsme se, že večer s mikropodnikem rozhodně porazil večeři a film.

7. týden: Pozdní noční jízda na kole

Jednou z věcí, které Humphreys povzbuzuje, aby lidé hledali dobrodružství, je hledat způsob, jak vidět známé místo z nové perspektivy. Jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, je „jít někam, kde to moc dobře znáte, ale v noci“.

V tomto duchu jsme se s Kate rozhodli podniknout pozdní noční jízdu na kole. Poté, co děti usnuly a slunce zapadlo, nechali jsme přijít Kateovy rodiče a ubytovat se a vyrazili jsme.

Nevlastním kolo (důkaz, jak daleko moje rekreace klesla), ale naštěstí má Tulsa program, kde nabízejí stánky s jednorychlostními koly, které si můžete zdarma vyzkoušet a půjčit si na několik hodin. Naštěstí stánek, který jsme vybrali, měl k dispozici pouze dvě zbývající kola a nezměnitelná výška na mém sedadle byla příliš nízká. Když jsem šlapal do pedálů, kolena se mi prakticky dotýkala brady. Ale kolem 21:00 jsme šli pryč.

Plánovali jsme se vydat po stezce, která vede hodně podél řeky Arkansas, ale ta byla kvůli stavbě zavřená, což nás nutilo improvizovat objížďku a šlapat po rušných ulicích a skrz temné čtvrti. Ale to byla součást vzrušení. Méně vzrušující bylo teplo; bylo vlhko a 89 stupňů, i když slunce zapadalo, a moje košile byla brzy nasáklá potem.

Vydali jsme se do centra města a to byl rozhodně vrchol cesty. Bylo skvělé projíždět prázdnými ulicemi a vidět architekturu Tulsy novým způsobem.

Trochu jsme zabloudili na zpáteční objížďku a nakonec jsme dorazili domů asi ve 23 hodin.

Počasí a nepohodlí na mém kole sice během naší expedice trochu pokazily můj postoj, ale i tak jsem byl rád, že jsme to zvládli.

8. týden: Rafting na řece Illinois

Rodinný rafting na řece Illinois.Jízda na kajaku, kanoistika a rafting na řece Illinois je oblíbenou zábavou v Oklahomě, ale tuto malebnou vodní cestu jsem neplavil už od střední školy. Usoudil jsem, že by to byl skvělý způsob, jak dokončit naši výzvu mikroadventury.

To byla další aktivita, o které jsem si myslel, že je docela daleko od Tulsy (protože to bylo místo, kde jsem vyrostl poblíž OKC), a byl jsem příjemně překvapen, když jsem se dozvěděl, že se můžeme věnovat jen asi hodinu cesty. Koupil jsem nějaké záchranné vesty pro děti a vor (obávám se, že jsem si nevyrobil vlastní z klacků!) A jednoho pondělního rána jsme se odvážili nahoru do Tahlequah, OK (jako tábořiště, řeka je přeplněná o víkendech).

Náš vor jsme vložili tam, kde bychom měli asi 2hodinový plovák. Ani Gus, ani Scout neumí plavat, ani nikdy nebyli na raftu, a já měl určité obavy, že se budou nudit a jinak by se jim to celé nelíbilo, a já a Kate bychom byli uvězněni na palubě plavidla se dvěma plačícími a kvílejícími dětmi po dobu trvání. Ale tato naléhavost se nikdy neuskutečnila. I když došlo k několika krátkým záchvatům neštěstí, když se děti aklimatizovaly na novou zkušenost, a několik vyděšených výkřiků, když jsme šli přes nějaké malé „peřeje“, většinou klidně vydrželi a užili si to střídavě.

Po plováku jsme dostali zmrzlinu, což děti považovaly za vrchol výletu.

Byli jsme zpět v časných odpoledních hodinách, v čase půl dne práce. Všichni jsme se shodli, že výlet překoná naši obvyklou pondělní ranní rutinu o míli.

Závěrečné myšlenky

'Od té doby, co jsem začal podnikat tyto záměrně malé' expedice ', jsem zjistil, že vymyslet zajímavý plán (a zavázat se k jeho uskutečnění) je prakticky vše, co musíte udělat, abyste zaručili zajímavý, náročný a obohacující zážitek.' –AH

To, co se na mé 8týdenní výzvě mikroadventury ukázalo jako nejpřekvapivější, bylo, jak to bylo nezpochybnitelné! Vymanit se z rutiny a dělat malou expedici každý týden vyžadovalo jen velmi málo úsilí, času nebo peněz; bariéry, které jsem si představoval při provádění takových výletů, se ukázaly existovat pouze v mé mysli. To zahrnovalo obavy, které by Gus a Scout na některé z aktivit nevzali, a já bych měl na ruce pár kňučících dětí. Místo toho rádi chodili více ven a zkoumali, a já jsem, jak se zdá, musím znovu a znovu, zjistil, že jsou odolnější, než si někdy myslím.

Nemohu říci, že by tato výzva radikálně změnila můj život; mikroadventury jsou příliš malé na to, aby zcela změnily tenor své existence. Ale celkově jsem se cítil spokojenější a spokojenější. Jednou z mých oblíbených částí bylo prostě něco zábavného na plánování a těšení se na každý týden. A opravdu jsem si užil prozkoumání více ze své místní komunity a nakonec jsem se cítil více propojený a hrdý na život v Oklahomě.

Možná nejlepší část výzvy byla, že nás vytlačila z kolejí, do kterých jsme se dostali. Kate a já jsme se zavázali, že budeme každý týden pokračovat v jedné mikro adventuře, a to se stalo naší novou normou; když v sobotu odpoledne sedíme kolem domu, naším přirozeným impulzem je nyní vymyslet něco zábavného, ​​abychom se dostali ven a udělali to. A když jsme si během výzvy namočili nohy, umožnilo nám to cítit se připraveni na náročnější mikroadventury.

Jak píše Humphreys, na mikroadventurách je skvělé to, že je lze zvětšovat nebo zmenšovat. Pokud jste bezdětní nebo prostě už máte vyšší úroveň pohodlí, můžete hledat další vzrušující a zapojené výzvy. Pokud jste velmi zaneprázdněni a máte toho hodně na talíři, můžete najít způsoby, jak do svého plánu vtěsnat drobné mikro dobrodružství.

Nejdůležitější věcí, bez ohledu na vaši životní situaci, je uvědomit si, že šance na dobrodružství jsou všude kolem vás. Nemyslete si, že dobrodružství musí čekat na velkolepý globální trek nebo na ideální podmínky ve vašem každodenním životě, kdy si myslíte, že se všechny vaše kachny dostanou do řady, a budete moci začít více vystupovat. V každém městě jsou kapsy divočiny k prozkoumání; v každém plánu je spousta času na využití.

Musíte si jen uvědomit, že dobrodružství je všude kolem vás, udělat první malý krůček a něco uskutečnit.

Chcete -li získat další inspiraci a nápady pro mnohem sexy mikroadventury,Vřele doporučuji vyzvednout si kopii Humphreyovy knihy. On máweb nabitý mikroadventuroutipy také. Zůstaňte také naladěni na rozhovor podcastů, který jsem s ním udělal později tento týden!

A nezapomeňte se podívat na tyto stránky, abyste snadno našli nové výlety a zábavné věci, které můžete dělat ve svém okolí: